Cybercrime: How to investigate | |||||||||
8012 | |||||||||
Calog Niveau A - Calog Niveau B - Calog Niveau C - Operationeel Inspecteur - Operationeel Hoofdinspecteur - Operationeel Commissaris - Operationeel Hoofdcommissaris - | |||||||||
15 | |||||||||
32 lesuren | |||||||||
Meer en meer wordt er klacht ingediend in het kader van cybercrime gerelateerde materie.
Waar we in een eerdere opleiding voornamelijk de focus hebben gelegd op het erkennen en
vrijwaren van de digitale sporen bij het acteren van een klacht, gaan we nu in 2de lijn deze
weerhouden sporen exploiteren met het oog op het identificeren van dader(s)(groepen).
De cursist, waarvan verwacht wordt dat hij de nodige basiskennis bezit, cfr. supra, zal diverse
reële casussen krijgen welke de basis zullen vormen om diverse doelstellingen te behalen: ? Exploitatie van digitale sporen ? Identificatie van EEI?s ? Vrijwaren van data ? Uitvoeren van een huiszoeking en het in beslag nemen van digitale gegevensdragers op een forensisch correcte manier ? Exploitatie van digitale gegevensdragers met moderne softwarepakketten ? Analyse van real-time e-mails en fake websites mhoo oplossen van onder andere phishingdossiers ? De inzet van ?cyber? in klassieke dossiers zoals diefstal met geweld, verdwijningen, fraude, oplichtingen, zeden, etc. Doorheen de 4-daagse opleiding komen er zo?n 15 casussen aan bod De cursist zal dus het volledige proces doorlopen vanaf het ontvangen van een dossier, de identificatie(s), het uitvoeren van de huiszoeking, het exploiteren van gegevens(dragers) en zal de verdere opvolging voorgeschoteld krijgen. Zodoende kan men, na het volgen van deze opleiding aan de slag gaan in de PZ of de FGP om de opgedane kennis toe te passen in de actuele dossiers én beschikt men over de basiskennis van de moderne software pakketten welke heden in gebruik zijn bij de LRD en FGP in het kader van ?Cyber?. | |||||||||
Inschrijven kan via het online inschrijvingssysteem (enkel voor opleidingsverantwoordelijken) Niet-leden van Paulo schrijven via dit formulier. | |||||||||
|